Menu Close

Biologijos pamoka lauke: paukščių pažinimas

Šiandienos biologijos pamoka vyko ne klasėje, o lauke. Su septintos klasės mokiniais, remdamiesi anksčiau įgytomis žiniomis apie paukščius – jų sandarą ir ypatumus – nusprendėme praktiškai pažinti šiuos gyvūnus pasitelkdami šiuolaikines technologijas. Naudojomės mobiliaisiais telefonais ir specialia programėle, skirta klausytis bei atpažinti paukščių balsus.

Prieš išeidami į lauką aptarėme pamokos tikslą ir nusistatėme tris vietoves, kuriose klausysimės paukščių garsų ir skaičiuosime jų rūšis ir žymėsimes gautus rezultatus. Kiekvienoje stotelėje klausėmės po 5 minutes. Pirmoji stotelė buvo aikštelė prie mokyklos stadiono, antroji – netoliese esantis miškas, o trečioji – Baltosios Vokės pramogų centro aikštė.

Rezultatai pasirodė labai įdomūs: pirmojoje vietoje išgirdome 4 skirtingas paukščių rūšis, antrojoje – net 9, o trečiojoje – tik 2. Pastebėjome, kad trečiojoje stotelėje paukščių buvo mažiau dėl aplinkos trukdžių: remonto darbų, automobilių triukšmo ir žmonių judėjimo. Tokie veiksniai akivaizdžiai atbaido paukščius.

Džiaugėmės, kad oras buvo palankus stebėjimui. Be to, turėjome puikią galimybę praktiškai pritaikyti anksčiau įgytas teorines žinias – stebėjome paukščių elgesį, jų įvairovę. Pamoka buvo įdomi ir naudinga: ne tik išėjome iš klasės, bet ir mokėmės kitaip. Tokios pamokos skatina domėtis gamta, ją stebėti ir geriau ją suprasti.

Biologijos mokytoja Justyna Lialkė

Skip to content