Paieška

Mokytojų išvyka į Rundalės rūmus

Publikuota: 2017-06-16
 Gimnazijos mokytojai mokslo metus nutarė pabaigti linksmai ir turiningai – birželio 15 d. rytą kartu su keliais mokinių tėveliais išvykome  į edukacinę kelionę. Keliavome aplankyti  Rundalės pilies Latvijoje.
Rūmus pasistatydino Kuršo kunigaikštis E.J.Bironas 18 a. kaip savo vasaros rezidenciją pagal garsaus architekto Frančesko Bartolomėjaus Rastrelio projektą. Tai žymiausias baroko ir rokoko architektūros paminklas Latvijoje.
Aplankėme rytiniame rūmų korpuse lankytojams atidarytas reprezentacines patalpas: Auksinę salę, Baltąją salę ir Didžiąją galeriją. Centriniame korpuse apžiūrėjome  hercogo apartamentus: iškilmingiems priėmimams skirtus salonus ir privačių apartamentų patalpas, o vakariniame korpuse – visiškai restauruotus hercogienės apartamentus.
Ekskursijos vadovė džiaugėsi smalsiais klausytojais ir mielai pasakojo vieną už kitą įdomesnes rūmų istorijas apie Kuržemės ir Semigalijos kunigaikščio Ernsto Johano Birono meilę Kuršo kunigaikščio našlei Anai, kilusiai iš Rusijos imperatorių šeimos, jo tremtį ir grįžimą tik po 20-ies metų, sulaukus Rusijos imperatorienės Jekaterinos II malonės, apie tai, kaip imperatorienė Jekaterina II rūmus padovanojo savo 40 metų jaunesniam meilužiui Zubovui, apie rūmų restauravimo ypatumus, autentiškus eksponatus. Stebino ir nuostabios krosnys, ir sietynai, įvairiausios smulkmenos. Įdomu buvo sužinoti, kad Kuršo kunigaikščio E.J.Birono palikuonis, gyvenantis Vokietijoje, kartais apsilanko pilyje ir praturtina muziejaus ekspoziciją protėvių daiktais.
Ekskursiją vainikavo apsilankymas rūmų sode, nes baroko epochos rūmai neįsivaizduojami be prancūziško sodo. Rundalės prancūziškas sodas užima 10 hektarų plotą. Rastreliui pavyko jame suprojektuoti sudėtingą alėjų, skersinių alėjų, pergolių ir bosketų labirintą. Parką kartu su rūmais juosia specialiai iškastas kanalas, prie pat rūmų įrengtas fontanas. Grožėjomis tvarka ir nepriekaištingomis formomis, o patys sau pasižadėjome apsilankyti parke tada, kai pražydės rožės... Tikrai buvo verta aplankyti Rundalę, patobulinti bendrąsias kompetencijas, patirti tiek gerų emocijų ir estetinį malonumą.
Atsipūsti ir užkąsti stabtelėjome velniais ir raganomis garsėjusiame Šeduvos malūne. Grįždami dairėmės ir džiaugėmės prasidėjusios vasaros žydėjimu- mėlynuojančiais lubinais, baltomis ramunėmis, raudonomis aguonų liepsnelėmis. Jau kvepia artėjančiomis atostogomis...